rudegirl -

Dessa jävla måsten nivet

Hej blogg. Kass update. Har varit sjuk. Slemhosta och allt sånt mysigt. Men nu jävlar.
 
Jag tänkte tipsa er all om en grej som jag och Michelle ska göra om några dagar :)
 
Vi är löshårshoror. Och varje dag så spenderar vi ca en halvtimme med att sätta i det jävla håret eftersom att vi har clip-ons. MEN NU ÄRE SLUT MED DET!
En metod som Michelle har använt förut, och som jag tycker verkar jätte bra är BONDING.
 
Det man behöver är ett helt vanligt löshårsträns som man kan köpa antingen på en sida jag litar på där jag har köpt hår förut som heter Rapunzelofsweden.se. Fast det kanske ni redan visste? ;) ELLER så kan man köpa det på tradera.se .. där är det lite billigare MEN man lär kolla noga så att man får rätt mängd hår. Man behöver i alla fall minst 100 gram hår och 100 cm långt träns.
SEN så behöver man själva limmet som man limmar tränset med. Det är i en flaska som man kan köpa på bland annat rapunzelofsweden.se i antingen 60 ml flaska för 99 kr eller 30 ml flaska för 69 kr.
 
Steg ett är att dela upp håret i benor, precis som man gör när man ska sätta i clip-on löshår. Bara det att istället för jobbiga jävla spännen som kliar så applicerar man helt enkelt lim på tränset, och på håret en liten bit ifrån hårbotten, för där vill man helst inte ha lim.
Steg två är sen att trycka fast tränset på håret och trycka i typ 20 sekunder tills limmet har torkat, man kan skynda på processen genom att använda hårfön.
Sen är det bara att fortsätta göra benor och limma fast så mycket man får plats med!
 
Sen så vill man helst undvika att få balsam på limmet, för då kan limmet lossna. Så endast i längderna rekomenderas. Schampoo är inga problem.
Men skulle håret lossna lite i alla fall på nått ställe så är det bara att använda det lim man har kvar och limma fast håret igen! För flaskorna är rätt så stora så man får rätt så mycket lim.
 
Fördelen med den här metoden är att håret sitter på väldigt väldigt länge. För som sagt lossnar det lite i kanten eller så, så kan man bara limma tillbaka det.
En till fördel är att man slipper stora clips som kan synas, och man slipper flätor i hårbotten (vilket är en annan metod) som gör att håret ser mycket tunnare ut när man har satt fast det.
 
Sen har jag läst runt om lite nackdelar med den här metoden som jag ändå tycker det går att diskutera lite om. Dom är:
1. Limmet sliter väldigt mycket på håret.
jaa... Det tror jag också att det gör. MEN å andra sidan så har man ju bara lim på ca 4 millimeter ner på håret. Och att håret blir slitet en fyra millimeter ner vid hårbotten tycker inte jag gör så mycket. Dessutom så är det en skada som håret läker ganska fort eftersom att det sitter så pass nära hårbotten. Så den nackdelen lägger inte jag så mycket tyngd i.
2. Det kan vara svårt att få ut allt lim ut håret när man vill ta bort förlängningarna.
den nackdelen tycker jag också är väldigt relativt, eftersom att på samma ställe du kan köpa limmet på så kan du även köpa remover som löser upp limmet. Så finns det dessutom ganska bra tekniker för att få ut limmet. Ha på remover, och kamma sedan ut det med en glestandad kam. Inte så svårt tror jag :)
3. Limmet fäster inte på alla hårtyper.
Det kan ju iofs vara ganska scary i fall det inte fäster på ens hår. Så i den frågan så får man helt enkelt överväga om man tycker det är värt att ta chansen och köpa en burk för 69 kr och försöka med en slinga. Jag tyckte den risken var värd att ta med tanke på hur drygt det är med clip-ons. Och sen tror jag dessutom att det är så att limmet fäster på majoriteten av alla hår, men att det kanske inte fäster på hår som tex är JÄTTEslitet osv. Man helt vanligt normalt friskt hår ska det väl inte vara några problem med, limmet är ju ändå tillverkat för att fastna på hår.
 
Om några dagar kör vi :) väntar bara på att limmet ska komma.
 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0