rudegirl -

Ursäkta det långa inlägget

Hey bloggie
 
Idag är det Lördag, så imorgon får jag flytta hem till mitt Falun! <3 Jag är så himla förväntansfull och det ska bli så himla kul.
Alltså egentligen borde jag ha lyssnat på mig själv från början. Jag vill ju liksom inte jobba, jag vill plugga. Jag är inte ens i närheten av klar med allt pluggande jag har framför mig. Det var liksom så många som sa att det kan vara bra att ta en paus i pluggandet osv innan man kör igång igen. Skönt att jobba lite och tjäna lite pengar. Men NEJ, jag är EJ beredd att hålla med. Jag är mer pluggsugen än någonsin! Varför slösa tid på att gå runt och lata sig och jobba? Det är lika bra att få plugget överstökat.
Så i alla fall så har jag väl någon sorts plan på vad jag ska göra i Falun. Och det är först och främst att hitta något schysst boende och sen när jag har det så tänker jag plugga. Jag ska plugga upp lite betyg så att jag får Behörighet A13 till högkolestudier. I det så ingår Matte 4, Kemi 2, Biologi 2 och fysik 2. Jag har känt redan sen högstadiet att naturvetenskap är nånting för mig men mitt problem är att jag alltid lyssnar på vad andra säger. Jag har lyssnat väldigt mycket på mamma och pappa och inte följt mitt hjärta. Ja, verkligen! Klyschigt men sant.
Mamma så alltid att jag borde ju jobba med barn. Jag tycker ju om barn så mycket. Och ja, det stämmer, jag älskar barn! men jag tycker inte om att jobba i förskolemiljö med 20 dryga barn som springer runt och skriker. Det är inte kul, hur mycket jag än älskar barn.
 
Jag fattar inte egentligen varför människor ska ha så svårt att lyssna på vad dom egentligen vill?
Sen fick jag alltid höra från studievägledare att jag inte skulle klara av att gå naturlinjen i gymnasiet, för det skulle vara för hårt plugg för mig. Jag gick ju inte ut med toppbetyg i nian. Men vafan va det för skitsnack? Nu får jag ju plugga upp dom ämnena nu istället! Och visst fan hade jag klarat det - för i dom ämnena som jag tycker är roliga så har jag nästan högsta betyg!
Så egentligen är jag lite arg på mig själv att jag aldrig lyssnar på mig själv. Att jag inte litar mer på att jag själv vet vad som är bäst för mig. Nu står jag här med en barnskötarexamen och vill inte ens jobba med barn. Jag vill ju följa mitt hjärta och jobba med naturvetenskap! Eller inom vården!
Ja ni, läsare. Man ska INTE göra som jag och lyssna på vad omgivningen vill att man ska göra med sitt liv. Man ska fan ta det i egna händer.
 
Så att om man bortser från alla klyscor i detta inlägg så ville jag i alla fall tala om att jag är ändå är glad för att det har blivit som det har blivit. För jag har fått perspektiv på saker, och jag vet vad jag vill göra! Så jag ska i alla fall söka in till massa komvux och se om det finns nått ställe som har plats för mig så att jag kan göra dessa kurser. Jag kommer dessutom att göra prövning i några kurser. I alla fall i biologi 1 och kemi 1. För dom har jag alldeles för lätt för att vilja sitta och jobba med i skolbänken. LITA på sin egen förmåga.
 
Varför bejakar man inte det man är bra på liksom?
Det tänker jag göra.
 
Hälsningar klyschig men glad tjej som inte tänker ta massa skit längre från stagnerande gamlingar.
 
 
 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0