rudegirl -

Woho

Jag överlevde denna jobbdag också.
 
hahah asså jag blir trött på mig själv för att jag är så trött på livä som de ser ut men fan vad ska man göra. Alltså don't get me wrong, jag tycker jätte mycket om barnen! Det är inte dom det är fel på, alls! Dom är underbara. Felet är verksamheten i sig. Det är för stora barngrupper så att göra nått pedagogiskt är omöjligt. Och det är helt omöjligt att försöka få ut någonting av dagen alls för det är för mycket barn på för liten yta. Jag fattar inte varför man fortfarande kör på systemet fast-i-denna-byggnad och samma-rutiner-varje-dag och ingenting-nytt-händer. Man kommer till olika ställen varje dag men på alla ställen fungerar det precis likadant. Man äter frukost kl 8. Efter frukost går alla barnen ut och leker på gården och gör det tills det är lunch kl 11. Sen är det vila då barnen sover, sen går man ut igen och är ute till mellis och sen går man ut efter mellis igen.
 
Samma sak dag ut och dag in. Pedagogerna och verksamheten har ingenting att erbjuda barnen längre.
Man går ut, för att inne så måste man underhålla barnen men när man går ut på gården så har dom mycket att leka med själva. Så då slipper pedagogerna göra nån större kraftansträngning. Och visst, det finns många pedagoger som är guld värda, dom får man inte glömma, men det här är vad jag som timvikarie genomgående ser. Man gör ingenting nytt så dom gamla grejerna man har gjort 100 ggr är inte roliga längre. Jag vill ju göra någonting med barnen. Nånting kul. Inte bara stå där ute som någon rastvakt. Man kanske leker lite med dom när dom vill det, annars springer dom ju mest runt och vill inte att man lägger sig i för mycket. Jag ser inte det roliga i det oangagerade systemet. Jag vill verkligen inte jobba på en plats där jag mest får sitta still och göra ingenting. Jag vill att saker händer, jag vill ha många bollar i luften och jag vill ha större ansvar. Man kanske är där första gången, får inte så mycket ansvar och hittar inte på något nytt på eget initiativ för då stör man dagsplanen som de andra pedagogerna har styrt upp.
Jag skulle behöva vara chef. Det hade passat mig perfekt.
 
 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0