rudegirl -

Stretchingtips 1

(jag tänkte också bara passa på att säga att mina tips som jag lägger upp angående stretchning inte är tagna ur intet utan jag har alltså gått Estet Dans i två år på gymnasiet och då pluggat anatomi och lärt mig mycket om hur kroppen och speciellt stretching funkar! och har även som sagt stretchat väldigt mycket i mina år och har väldigt mycket erfarenhet) :)
 
Var ordentligt uppvärmd innan du börjar stretcha. Det är okej att stretcha fast man inte har gjort något jobbigt träningspass. Men att i alla fall se till så att man är uppvärmd nog är väldigt viktigt för att kunna göra någon seriösare stretchning. JA, kallstretching går också bra, men inte lika bra om man vill se snabbare resultat! Så kom ihåg att värma upp ordentligt innan! Det kan handla om bara att göra 20 hopp med höga knän x3 och sen hopp med spark i rumpan 20 st x3 så gör det skillnad bara det. Dessutom så kan du då göra hårdare stretchning utan att sträcka dig.
En annan sak som förbättrar är att ha varma kläder på benen! Gör det tex inte utomhus en blåsig dag i bara shorts. Gör det hellre inomhus i ett normalvarmt rum med ett par mjukisbyxor på. Mycket bättre! Håll dig varm!
 
I nästa stretcingtips kommer jag att ge förslag på lite bra övningar man kan göra.
 
 
 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0