rudegirl -

Hejdå jobbet!

Hej blogg.
 
Dagen blev precis som jag ville ha den. Har legat i sängen största delen av dagen och bara kollat på serier. Så jävla skönt. Önskar att jag kunde göra det varje dag och slippa göra någonting alls.
Vi har precis kommit hem igen från att ha varit och pantat, handlat och hälsat på Michelles mor och far i Hosjö på lite kaffe. Alltid lika trevligt hemma där faktiskt! Och nu ligger jag här i sängen igen. Och nu blir det serier igen.
Tyvärr så ska jag jobba nu i tre dagar framåt. Långdagar. Tisdag 09.00-15.30, Onsdag 09.00-16.30 och torsdag 07.30-16.30. Bara blä känner jag just nu. Har inte alls någon lust eller energi.

Har i alla fall tagit ett litet beslut. Och det är att go all in på pluggandet nu i några år framöver. Jag tänker säga upp mig från detta yrke föralltid! 
Jag satt imorse och räknade ihop hur mycket jag hade jobbat i September, och det är hittills bara 9 dagar. Och ändå känns det som en evighet. Det känns som att jag har jobbat HUR mycket som helst. Men det är väl så jag känner om det här jobbet antar jag. Jag trivs inte med det. Och det gör väl att tiden känns som jättesakta och speciellt när jag går runt och har sån himla ångest över att gå till jobbet. Det är helt enkelt inte jobbet för mig. 
Så nu har jag i alla fall sökt csn istället till när jag börjar plugga i oktober, så ska jag verkligen satsa på det. För ska jag komma in på högskoleutbildningarna som jag vill gå så gäller det att få höga betyg också. Och då kan jag inte ha ett stressigt jobb som jag vantrivs med att sköta samtidigt! Så hejdå föralltid barnskötaryrket!
 
 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0