rudegirl -

Inblick i min vardag

Hej blogg.

Tänkte dela med mig av min tablettrutin.  Jag tar ju otroligt mycket tabletter om dagarna för mina olika besvär/fåfängor. Här är några av dom: 


ALLTID:

En berocca. Full i b-vitamin. Mest för min hy och mitt hårs skull. Inget måste. 

En omaprazol, har recept för att min mage är så fuckad. Va till och med till vårdcentralen igår där dom tappade mig på blod och trodde sen att jag har infektion i gallblåsan typ. Så nu går jag på sträng diet av mat som är så fettsnål som möjligt (blir inge lchf av här heller), omeprazol varje dag PLUS nästa sak på listan:

En naproxen varje dag ett tag för att se om det läker min gallblåsa. Och blir det inge bättre så får läkarna testa en annan teori. 

En Biotintablett. Även det bara för ytlighetens skull. Håret och hyn. 

Sen på kvällen (en tablett som ej är med på bilden) så tar jag en Provera, som är ett läkemedel som hjälper mot endometrios. En sjukdom som jag har nere i magen. 

Och det väldigt ironiska är att magen blir ju knappast bättre av allt tablettintag. Men ja, allt är i samförstånd med läkare som utreder min mage. Är lite trist att ha så här för jag kan rätt som det är på en fest eller på krogen få världens kramper och måste gå hem om jag inte har en extra omeprazol med mig dit. Och jag måste hela tiden tänka på vad jag kan äta och inte vissa tidpunkter på dygnet. Sen måste jag alltid ha med mig extra värktabletter + en vattenflaska i fall att min endometrios slår till med kramper from hell när jag är ute och gör nånting. Men för mig är det sån stor del i vardagen att jag knappt tänker på det. Kan bli lite tokigt för när jag blir hungrig så måste jag äta på en gång för jag får såna otroligt jobbigt hungersmärtor tills jag nästan spyr om jag väntar med att äta. Så om jag blir hungrig ute med kompisar så måste jag liksom tvinga med dom nånstans där jag kan äta trots att ingen annan är hungrig haha. Så weird. Men nån dag kanske man blir botad vem vet. 



KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0