rudegirl -

Hemmablek

Hey blogg. 

Har gjort hemmablekning. Vill ju få bort så mycket röda pigment som möjligt på så kort tid som möjligt men vill inte bleka för det sliter så mycket. Så jag testade att blanda egen blekning. 

Jag använde: 

3 msk bakpulver
1 dl head and shoulders schampoo
1/2 citron
En liten skvätt head and shoulders balsam. 


Före: tyvärr väldigt djup röd. Hårda pigment som sitter som berget. Det rinner inte av nånting när jag tvättar håret utan vattnet är helt klart. 

Efter: något dassigare röd? Faktiskt lite skillnad! Speciellt ut mot topparna. När jag duschade ur det så vart vattnet helt rött! Det är ju ett bra tecken, för då åker det ju faktiskt ut lite färg i alla fall. Då går det i rätt riktning åtminstone. 



Ska göra det igen nästa vecka så får vi se hur mycket skillnad det blivit då. Målet är att jag ska färga en brun som är så pass nära min naturliga hårfärg att jag slipper hålla på å färga hela tiden, så jag kan låta det vila och växa istället. Men nu är det alldeles för rött för det. Skulle jag färga över det så skulle den röda lysa igenom på en gång. 

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0